Leden a únor v ŠD aneb Na novém místě a Koncert
V lednu jsme si s dětmi stále ještě povídali na téma zima. Učili jsme se o zimních sportech, kreslili je a zkoušeli. Venku jsme využili zbytku sněhu a účastnili se vzájemných soutěží o nejkrásnějšího, největšího, nejzajímavějšího sněhuláka. Pokusili se postavit iglú, a když nám to moc nešlo, oddali se sněhovým radovánkám a koulování.
V průběhu měsíce si každé oddělení uspořádalo barevný týden, kdy jsme se motivovali barvou daného dne, kterou jsme si oblékli a veškeré dění se pak odehrávalo právě pod taktovkou barvy, naše činnosti se upíraly k barvě a jejímu významu. Hledali jsme, co je žluté, modré, zelené, červené, bílé, přiřazovali jsme předměty i nálady.
K velkému tématu tohoto měsíce patřilo seznámení se s etnickými skupinami na Zemi, seznámení s domorodci jednotlivých kontinentů, jejich historií nebo zvyky. Porovnávali jsme, jak kdo vypadá, nakousli jednotlivá náboženství, kdy nás zaujalo vyobrazení některých bohů, třeba těch v Indii. Dívali jsme se na dokumenty, přiřazovali obrázky, připomněli si, která zvířata kde žijí a jaké tam rostou rostliny. Seznamovali jsme se s kompletní rozdílností světa a hráli si na indiány nebo na eskymáky.
Konec tohoto měsíce patřil k ukončení prvního pololetí a tak, jako děti ve škole dostaly svá vysvědčení a známky, v družině jsme pololetí zakončili velkou zimní olympiádou s tématem „Nejsme všichni stejní“, kdy jsme se postavili proti našim spolužákům z ostatních oddělení a zasoutěžili si pod znaky některého kontinentu v různých sportovních disciplínách. Po sečtení všech bodů jednotlivců, jsme se dohodli, že vyhrála všechna oddělení, protože počtově jsme byli velmi nevyrovnaní.
Únor, se pro nás stal přípravou na karneval. Dny ale nebyly plné nácviku programu a výroby ozdob a škrabošek, seznámili jsme se s divadlem a probírali správnost etikety a chování.
Na začátku měsíce jsme si probrali jednotlivé druhy umění. Kam za uměním můžeme vyrazit a kde potom přímo v Orlové. Nevynechali jsme koncerty připravované naší školou ani filmové plátno v kině. Posuzovali jsme, na kterou událost se jak obléct, zda je vhodné jít na koncertní představení v riflích a nutné jít do divadla na operu v šatech. Jak se liší chování v sále divadelním a kinosále. Většinu času jsme se opravdu věnovali přípravě karnevalového programu a výzdobě. Vyráběli jsme škrabošky mnoha různými způsoby, dávali dohromady ozdobné řetězy, což se stalo prací celého oddělení, pustili se do výroby kornoutků na dobroty, pracovali na kašpárcích a šašcích, kteří se spolu s námi usmívali na naše výkony při nácviku.
Každé oddělení si připravovalo svůj program a ladilo jej tak, aby mohli vystoupit před ostatními spolužáky a pochlubit se, co si připravili a jak vyšperkovali jednotlivá vystoupení, ať už se jednalo o přednes básniček, dramatizaci rýmované pohádky nebo tance na moderní i klasické skladby.
FOTO
Bc. Strumínská Tereza
V lednu jsme si s dětmi stále ještě povídali na téma zima. Učili jsme se o zimních sportech, kreslili je a zkoušeli. Venku jsme využili zbytku sněhu a účastnili se vzájemných soutěží o nejkrásnějšího, největšího, nejzajímavějšího sněhuláka. Pokusili se postavit iglú, a když nám to moc nešlo, oddali se sněhovým radovánkám a koulování.
V průběhu měsíce si každé oddělení uspořádalo barevný týden, kdy jsme se motivovali barvou daného dne, kterou jsme si oblékli a veškeré dění se pak odehrávalo právě pod taktovkou barvy, naše činnosti se upíraly k barvě a jejímu významu. Hledali jsme, co je žluté, modré, zelené, červené, bílé, přiřazovali jsme předměty i nálady.
K velkému tématu tohoto měsíce patřilo seznámení se s etnickými skupinami na Zemi, seznámení s domorodci jednotlivých kontinentů, jejich historií nebo zvyky. Porovnávali jsme, jak kdo vypadá, nakousli jednotlivá náboženství, kdy nás zaujalo vyobrazení některých bohů, třeba těch v Indii. Dívali jsme se na dokumenty, přiřazovali obrázky, připomněli si, která zvířata kde žijí a jaké tam rostou rostliny. Seznamovali jsme se s kompletní rozdílností světa a hráli si na indiány nebo na eskymáky.
Konec tohoto měsíce patřil k ukončení prvního pololetí a tak, jako děti ve škole dostaly svá vysvědčení a známky, v družině jsme pololetí zakončili velkou zimní olympiádou s tématem „Nejsme všichni stejní“, kdy jsme se postavili proti našim spolužákům z ostatních oddělení a zasoutěžili si pod znaky některého kontinentu v různých sportovních disciplínách. Po sečtení všech bodů jednotlivců, jsme se dohodli, že vyhrála všechna oddělení, protože počtově jsme byli velmi nevyrovnaní.
Únor, se pro nás stal přípravou na karneval. Dny ale nebyly plné nácviku programu a výroby ozdob a škrabošek, seznámili jsme se s divadlem a probírali správnost etikety a chování.
Na začátku měsíce jsme si probrali jednotlivé druhy umění. Kam za uměním můžeme vyrazit a kde potom přímo v Orlové. Nevynechali jsme koncerty připravované naší školou ani filmové plátno v kině. Posuzovali jsme, na kterou událost se jak obléct, zda je vhodné jít na koncertní představení v riflích a nutné jít do divadla na operu v šatech. Jak se liší chování v sále divadelním a kinosále. Většinu času jsme se opravdu věnovali přípravě karnevalového programu a výzdobě. Vyráběli jsme škrabošky mnoha různými způsoby, dávali dohromady ozdobné řetězy, což se stalo prací celého oddělení, pustili se do výroby kornoutků na dobroty, pracovali na kašpárcích a šašcích, kteří se spolu s námi usmívali na naše výkony při nácviku.
Každé oddělení si připravovalo svůj program a ladilo jej tak, aby mohli vystoupit před ostatními spolužáky a pochlubit se, co si připravili a jak vyšperkovali jednotlivá vystoupení, ať už se jednalo o přednes básniček, dramatizaci rýmované pohádky nebo tance na moderní i klasické skladby.
FOTO
Bc. Strumínská Tereza
Rozdělení tříd - Rotační výuka 1. stupeň od 12.4.2021 |
Od 12.4.2021 - 1. týden rotační výuky se uč |
Od 12.4. 2021 |
Vážení rodiče, k dnešnímu dni 6. 4. 2021 nem |
Houslový klíč |
To, že se houslový klíč píše na začátku no |
Archiv
Kontakt
Sponzoři školy
Copyright © 2008 ZŠ Karla Dvořáčka, Orlová - Lutyně webdesign
11. 04. 2021