Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Aktuality > Jarní ladění - SocioEmoční učení

Jarní ladění - SocioEmoční učení



V rámci tématu Jaro se SĎ1 - Robouniverzum zapojila do projektu Mgr. Kateřiny Palové, Ph.D., Jarní ladění.

Šlo o kurz, kde se děti seznamovali s jarem, ale také prozkoumávali své emoce a emoce druhých.

Každý den na děti čekal pohádkový příběh o sourozencích Emilovi a Emě, kteří zažívali různá dobrodružství. Děti si vyslechli příběh a dále s ním pracovali. Pokoušeli se vcítit do pocitů Emila, když mu maminka zabavila telefon nebo když ho nebavilo téma ve škole. Hledali způsoby, jak se mohl zachovat lépe a co by dělali na jeho místě oni sami. Radovali se spolu s Emou, když objevila sněženky. Stejně jako Ema se pak zamysleli nad tím, že člověku ani květině není dobře samotnému, že ho přepadá smutek a bavili se o tom, jak se můžou vzájemně podpořit a rozveselit.

Všechny dny byly spojeny také s činnostmi poznávání jarní přírody - sněženky, vůně květin, broučci, přílet čápa, hledání rostlin, sledování probouzení přírody.

V rámci kurzu děti také pracovali. Stejně jako Emil jsme si našli videa s čápi a bavili jsme se o nich. Vyráběli jsme nejen hnízda na komíně, ale také sněženky po trsech, aby jim nebylo smutno. Učili jsme se pracovat se vztekem.

Každý den obsahoval hodnotící list s emocemi, kde děti zaznamenávaly, jak se cítí. Bavili se o tom, co se jim líbilo, co je překvapilo, co je štve, co je baví a co je dělá radostnými.

Práce s emocemi se může zdát náročná, ale je potřeba dětem otevírat možnosti, aby věděli jak s emocemi pracovat. 

Na závěr si dovolím zkopírovat slova paní magistry.

Pojďme společně začít dětem budovat pevné duševní zdraví a zasévat semínka spokojeného života. Protože co jiného má smysl než právě tohle? 

Strumínská Tereza

Více k tématu na https://socioemocniuceni.cz/