V rámci tématu Jaro se SĎ1 - Robouniverzum zapojila do projektu Mgr. Kateřiny Palové, Ph.D., Jarní ladění.
Šlo o kurz, kde se děti seznamovali s jarem, ale také prozkoumávali své emoce a emoce druhých.
Každý den na děti čekal pohádkový příběh o sourozencích Emilovi a Emě, kteří zažívali různá dobrodružství. Děti si vyslechli příběh a dále s ním pracovali. Pokoušeli se vcítit do pocitů Emila, když mu maminka zabavila telefon nebo když ho nebavilo téma ve škole. Hledali způsoby, jak se mohl zachovat lépe a co by dělali na jeho místě oni sami. Radovali se spolu s Emou, když objevila sněženky. Stejně jako Ema se pak zamysleli nad tím, že člověku ani květině není dobře samotnému, že ho přepadá smutek a bavili se o tom, jak se můžou vzájemně podpořit a rozveselit.
Všechny dny byly spojeny také s činnostmi poznávání jarní přírody - sněženky, vůně květin, broučci, přílet čápa, hledání rostlin, sledování probouzení přírody.
V rámci kurzu děti také pracovali. Stejně jako Emil jsme si našli videa s čápi a bavili jsme se o nich. Vyráběli jsme nejen hnízda na komíně, ale také sněženky po trsech, aby jim nebylo smutno. Učili jsme se pracovat se vztekem.
Každý den obsahoval hodnotící list s emocemi, kde děti zaznamenávaly, jak se cítí. Bavili se o tom, co se jim líbilo, co je překvapilo, co je štve, co je baví a co je dělá radostnými.
Práce s emocemi se může zdát náročná, ale je potřeba dětem otevírat možnosti, aby věděli jak s emocemi pracovat.
Na závěr si dovolím zkopírovat slova paní magistry.
Pojďme společně začít dětem budovat pevné duševní zdraví a zasévat semínka spokojeného života. Protože co jiného má smysl než právě tohle?
Strumínská Tereza
Více k tématu na https://socioemocniuceni.cz/
© 2025 Základní škola Orlová - Lutyně K. Dvořáčka 1230 okres Karviná, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO